SALGS - OG LEVERINGSBETINGELSER

BESTILLILNG

På www.haventa.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os på info@haventa.dk eller 86 98 98 86

Alle priser er incl. moms. Priserne er dagspriser.


Når du handler med www.haventa.dk indgås aftaler på følgende sprog:
Dansk

Sådan handler du hos os:

For at foretage et køb på www.haventa.dk skal du igennem 4 trin.

Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til leveringsoplysninger.

Indtast dine personlige oplysninger, vælg forsendelsesmåde og forsæt til betaling.

Vælg betalingsmåde og godkend vores forretningsbetingelser.

Klik på gennemfør betaling.


BETALING
På www.haventa.dk kan der betales med:

Dankort : UDEN GEBYR

Bankoverførsel ( Er ikke dækket af indsigelsesordningen )

Eurocard/Mastercard Dansk ( 1,50% af købsbeløbet, dog min 0,70 DKK )

Visa Electron Dansk ( 1,50% af købsbeløbet, dog min 0,70 DKK )

Visa ( 1,50% af købsbeløbet, dog min 0,70 DKK )


Der er forbundet et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder. Gebyret, for at benytte de respektive betalingskort og -måder, er oplyst i parentesen.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra www.haventa.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Vigtig vedr. levering til pakkeshops.
 
Levering til privatpersoner:
Puma leveres med GLS direkte til din adresse. Sika, Cofra, Brynje, Elten, Dunlop leveres direkte til din adresse med POSTNORD, vi har desværre ikke på nuværende tidspunkt mulighed for at levere disse produkter til Pakkeshops da de sendes direkte fra vores leverandør.
 
Fragt/levering til erhverv:
Levering af sikkerhedssko sker med GLS eller POSTNORD. Leveringstiden er fra 1-3 dage. Er der ingen hjemme ved levering får du besked om afhentningssted, hvor du selv skal sørge for afhentning. Vi leverer fragtfrit i Danmark. Ved levering til øer uden selvstændigt postnummer, uden fast broforbindelse, samt udlandet leveres kun til afskibningshavn.

 
Kontakt Haventa  på 86989886 eller info@haventa.dk for at aftale nærmere.


FORTRYDELSESRET
Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.haventa.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare.

Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder altså, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

Ved køb af produkter er den originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor altid sendes med retur og skal være intakt, uden tape mm. for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten/returnering er opfyldt.  

Såfremt vi ikke modtager intakt og rigtig emballage som kan genbruges vil der blive fratrukket kr. 50,00 excl. moms.                

Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv betale portoen for at sende varen retur.


Varen kan sendes til:
Haventa Aps
Toftegårdsvej 6
8370 Hadsten


Du kan også fortryde ved at nægte at modtage varen på posthuset eller aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetales købesummen naturligvis til dig ved overførsel til din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Det er derfor vigtigt, at vi får oplyst dit registreringsnummer og kontonummer.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – Vedlæg kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkontoen, hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Bemærk! vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.


REKLAMATIONSRET
Når du handler på www.haventa.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til vores adresse:

Haventa Aps
Toftegårdsvej 6
8370 Hadsten



Når du returnerer varen, bedes du angive følgende: Beskrivelse af fejlen

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.


PERSONDATAPOLITIK
Cookies

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde kan brugeren genkendes, fx på et websted, ved næste besøg.

Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website, fx brugernavn til login på et website. En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer.

En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan slå cookies helt fra. Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din computer.

Rent teknisk kan cookies deles op i to typer. Den ene type kaldes ”session cookies” – de holder styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du navigerer rundt på netbutikken. ”Session cookies” gemmes ikke på din computer, men forsvinder, når du lukker browseren.

Den anden type cookie kaldes ”permanent cookie”, og den gemmes som en tekstfil på din computer i ca. en måned. En ”permanent cookie” er med til, at vores server kan genkende din computer næste gang, du logger ind på vores website.

På www.haventa.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer: I Internet Explorer slettes cookies under menuen ”Funktioner” -> ”Internetindstillinger” -> ”Generelt” -> ”Browserdata/Slet cookies”.

Logstatistik
Logstatistik bruges på www.haventa.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

På www.haventa.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.

Dine personlige oplysninger
For at du kan indgå en online aftale med www.haventa.dk, må du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse


Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Haventa Aps og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Administrationen hos Haventa Aps har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på Haventa Aps er Peter Kristensen

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til www.haventa.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Haventa Aps har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Haventa Aps via e-mail info@haventa.dk. 

KLAGEADGANG
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Peter Kristensen (info@haventa.dk). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.) Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.